V práci si musíš poradiť s rôznymi ľuďmi a čím ich bude viac, o to budeš väčšia profíčka. Každý má svoje nálady, vrtochy, postoje či problémy a práve ty by si ich mala rozpoznať. Šéf si ťa za to bude nesmierne vážiť.
Rozhnevaného a hlučného kolegu, kolegyňu upozorni, aby rešpektovali pracovnú zónu šéfa a neboli hluční v jeho blízkosti. Ak to nepochopia, požiadaj, aby opustili sekretariát. V prípade, že vedú konflikt s tebou, navrhni miesto mimo tvojho pracovného priestoru.
Ak začne byť osoba zaryto hlučná a dostane záchvat zlosti, v tichosti odíď!
Nikdy nezvyšuj pri výmene názorov hlas, iba to zhoršíš. Je to ťažké, ale aj neprofesionálne a pre asistentku veľmi teatrálne. Nerob to!
Vždy mysli na to, že postoj takéhoto kolegu, kolegyne nikdy nezmeníš, takže sa ani nesnaž.
Rozhádanému človeku nemá zmysel skákať do reči, aj tak nepočúva.
Nechaj osobu dohovoriť, potom pokračuj ty – iba ak je to nevyhnutné.
Ak bude kľudná príležitosť, rozoberte si to. V prípade, že išlo o malichernosť, radšej na to zabudni. Možno raz bude vhodná príležitosť, ktorá sa naskytne akoby zázrakom.
Neber nič osobne a nepodliehaj emóciám. Partizánska 2
811 03 Bratislava
Slovakia